Introductie Cliëntenraad – Jim van Geest vertegenwoordigt stem revalidanten
Per 1 juni 2025 krijgt het Daan Theeuwes Centrum officieel een eigen Cliëntenraad. Deze raad is er om de stem van onze revalidanten structureel te laten horen binnen onze organisatie. We zijn trots dat Jim van Geest, sinds 2019 betrokken als vrijwilliger, deze rol op zich neemt.
“Mijn naam is Jim van Geest, ik ben 60 jaar en woon samen met mijn vrouw in Woerden/Kamerik. Sinds begin 2019 ben ik als vrijwilliger (gastheer) betrokken bij het Daan Theeuwes Centrum. In mijn loopbaan heb ik diverse directiefuncties vervuld binnen uiteenlopende gezondheidsorganisaties. Begin 2018 moest ik mijn functie als zorgbestuurder neerleggen vanwege (beperkte) hersenschade als gevolg van een hersentumoroperatie. Ik wil mijn ervaring graag inzetten voor de Cliëntenraad van het DTC en zo bijdragen aan de best mogelijke zorg.”
De Cliëntenraad zet zich in voor het verbeteren van de kwaliteit van zorg en dienstverlening door:
- de ervaringen van revalidanten te verzamelen en te delen;
- mee te denken over beleids- en kwaliteitsvraagstukken;
- het gesprek aan te gaan met het bestuur over verbeterkansen.
Een belangrijke pijler daarbij is de reeds bestaande meetstraat, opgezet door Ruud van der Veen en Marsh Königs, waarin structureel feedback van revalidanten wordt verzameld. Ruud zal Jim ook actief ondersteunen in zijn rol.
De Cliëntenraad is géén vertrouwenspersoon, klachtenfunctionaris of privacyfunctionaris. Voor klachten, vertrouwelijke zaken of privacy vragen kunnen revalidanten en naasten terecht bij de daarvoor aangewezen functionarissen binnen het DTC.